31 maart 2010

From Brooklyn to Belfast and back





This project is called Look at Book. For 36 weeks a sketchbook was sent in random order between four artists; two in Brooklyn and two in Belfast. Each artist was given five days to complete a spread in response to the one that preceded it. A small portion of each entry extends on to the following page. There was no communication between the artists concerning the content of the book, during its making.
I always get so inspired by looking at these kind of projects, I absolutely love this idea.

So I call upon you all: is anyone interested in adopting this idea and create a project similar to this one? (mixed-media, international etc. etc.). Send me an e-mail or leave a comment if your interested. Please blog or tweet it forward!

9 opmerkingen:

  1. Heerlijk!

    Ik moest nog aan deze denken
    http://www.traces.nl/heron/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk!

    Ik moest nog aan deze denken:
    http://www.traces.nl/heron

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Cool! Maar ik woon niet internationaal, sterker nog, bij je om de hoek in Huizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nationaal/internationaal maakt niet uit! Als je interesse hebt stuur me dan een mailtje. Het gaat voornamelijk om de inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. DEFINITELY INTERESTED. :)
    What an amazing project!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yep. Interested. Takes more than a week though to send things from down under to you guys up above.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben toevallig bij je blog terecht gekomen en dit lijkt me heel leuk om te doen. Heb vroeger kunst hogeschool gevolg en deed niet liever dan schetsboeken vullen. Sindsdien heb ik nog zeer weinig getekend, geschilderd, ... maar ben nu op zoek naar een excuus om opnieuw te beginnen. Laat maar iets horen wanneer je met dit project zou willen beginnen, ik zou alleszins al graag meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beetje late reactie misschien maar doe graag mee. Knippen en plakken in boeken en dan nog versturen is voor mij helemaal goed. Heb zelf al eens een 'livrette' project opgestart maar toen bestonden er nog geen blogs geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I knew this project sooner. It is inspiration for me. So I decided that I make own book for 2012.

    But I would like participate with a similar project, too.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting Turning Pages. I refresh this blog almost daily so check out my new posts. I'd love to hear what you think so please leave me a message. Thanks, and hope to see you back soon!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...